Gmina Stargard
Powróć do: Gmina Stargard

Urząd Gminy

WÓJT

Patrycja Gross

Sekretariat pok. nr 215

Tel. 91 5613431
sekretariat

ZASTĘPCA WÓJTA
RZECZNIK PRASOWY

Łukasz Młynarczyk

Sekretariat pok. nr 215

Tel. 91 5613431
sekretariat

SEKRETARZ

Jadwiga Michalska

Pok. nr 212

Tel. 91 5613424
 

SKARBNIK

Bernadeta Kubicka

Pok. nr 208

Tel. 91 5613417
 

 

Urząd realizuje zadania Rady oraz Wójta, a w szczególności:

  1. zadania własne gminy;
  2. zadania zlecone;
  3. zadania wykonywane na podstawie porozumień z organami administracji rządowej (zadania powierzone);
  4. zadania publiczne powierzone gminie w drodze porozumień międzygminnych;
  5. zadania publiczne powierzone gminie w drodze porozumienia komunalnego zawartego z powiatem, które nie zostały powierzone gminnym jednostkom organizacyjnym, związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.

Pracą urzędu kieruje Wójt przy pomocy Zastępcy i Sekretarza, powierzając im prowadzenie określonych spraw gminy.  W czasie nieobecności Wójta spowodowanej urlopem, chorobą, wyjazdem służbowym zastępuje Zastępca Wójta lub inna osoba wyznaczona przez Wójta.

Zastępca Wójta, Sekretarz i Skarbnik wykonują wyznaczone przez wójta zadania zapewniające rozwiązywanie problemów wynikających z zadań gminy, kontrolują działalność referatów i jednostek organizacyjnych gminy. Na podstawie upoważnienia wójta mogą wydawać w jego imieniu decyzje, postanowienia w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz zaświadczenia i podpisywać bieżącą korespondencję.

Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności:

  1. reprezentowanie gminy na zewnątrz;
  2. kierowanie bieżącymi sprawami gminy;
  3. podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa;
  4. wydawanie przepisów porządkowych w sprawach niecierpiących zwłoki i mogących zagrażać życiu lub zdrowiu obywateli oraz dla zapewnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego;
  5. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
  6. wydawanie decyzji w sprawach z zakresu administracji publicznej oraz upoważnienie pracowników urzędu do wydawania decyzji w swoim imieniu;
  7. zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkich pracowników Urzędu;
  8. rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi.

Do zakresu zadań Zastępcy Wójta należy w szczególności:

  1. nadzór nad pracą podległego kierownika referatu Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy wynikający ze schematu organizacyjnego urzędu; 
  2. prowadzenie spraw powierzonych przez wójta w jego imieniu. 

Do zakresu zadań Sekretarza Gminy należy w szczególności:

  1. nadzór nad organizacją pracy w urzędzie oraz wdrażanie optymalnych zasad organizacji i pełnienie stałego nadzoru nad funkcjonowaniem urzędu;
  2. nadzór nad pracą podległego referatu Organizacyjnego, Spraw Obywatelskich i Społecznych;
  3. nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej;
  4. inicjowanie i tworzenie warunków do doskonalenia zawodowego pracowników urzędu;
  5. przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy;
  6. wykonywanie zadań urzędnika wyborczego, wynikających z przepisów szczególnych;
  7. dekretowanie korespondencji;

Skarbnik wykonuje zadania głównego księgowego budżetu gminy określone w ustawie o finansach publicznych a ponadto:

  1. sprawuje nadzór nad pracą podległego referatu Finansowego;
  2. prowadzi gospodarkę finansową gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  3. przygotowuje materiały do projektu budżetu gminy;
  4. przygotowuje układ wykonawczy budżetu gminy;
  5. zapewnia prawidłowy przebieg wykonania budżetu gminy;
  6. dokonuje okresowych analiz i ocen realizacji budżetu gminy i przedkłada je organom gminy;
  7. opracowuje procedury kontroli finansowej, przygotowuje projekty przepisów wewnętrznych w tym zakresie;
  8. współpracuje z innymi kierownikami w zakresie opracowywania projektów programów gospodarczych gminy, wieloletnich programów inwestycyjnych, planów rozwoju lokalnego;
  9. współpracuje z Regionalną Izbą Obrachunkową, instytucjami rozliczającymi budżet państwa i gminy;
  10. przeprowadza kontrole w zakresie gospodarki finansowej;
  11. realizuje zadania gminy wynikające z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.